שאלות ותשובות על בחירת מקלחונים

כאשר אתם מעוניינים להטמיע מקלחונים בחדרי האמבטיה שלכם, חשוב מאד להתייחס לפרספקטיבה ולממד של החדר בשני מובנים: קודם כל, בהיבט הבסיסי ביותר – האם יש מקום להטמעת מקלחון בחדר? במידה וכל הקירות והפינות של החדר בתפוסה מלאה, ניתן להפוך את האמבטיה שלכם למקלחון באמצעות הטמעת קירות זכוכית מתקפלים על מוטות מתכת אלחלד. במידה ויש לכם פינה או קיר פנוי, מאד מומלץ לשים מקלחון לצד האמבטיה וליהנות משני התקני רחצה, אופקי ואנכי בהתאמה. הדבר השני שכדאי שתבחנו יהיה פרספקטיבת החדר. האם ממבט מהכניסה הוא נראה קטן או גדול? וכיצד הוא מרגיש לכם מבפנים? מרווח או צפוף? במידה והחדר קטן וצפוף, מומלץ יהיה לבחור מקלחון עם מוטות פרזול דקים. במידה והחדר גדול ומרווח כדאי יהיה לבחור במוטות גדולים ועבים שיביעו נוכחות.

כיצד ניתן לשמור על הפרטיות אם פלטות המקלחון מזכוכית שקופה?

אפשרות אחת היא לשנת את הטקסטורה והמרקם, ולהזמין דגם התזת חול שמטשטש עד כדי מעלים את מי שנמצא בתוך המתקן. הדרך השנייה היא להשאיר את המרקם של הזכוכית חלק, אבל לשנות את הצבע משקוף לכהה, צהוב כהה, ואפילו צבע שבמהותו הוא כהה כמו כחול ים או חום. דרך זו מומלצת במיוחד אם החדר קטן והבליטה של הצבע הכהה לא משפיעה על ההתבוננות במרחב. אם החדר גדול תהיה השפעה ולא בהכרח לטובה, ואז האלטרנטיבה הטובה יותר תהיה שינוי מרקם הזכוכית להתזת חול.

האם ניתן להתקין מקלחון בעצמנו או שהעבודה מחייבת התקנה מקצועית?

פרויקט בניית מקלחון יכול להתבצע אך ורק על בסיס התקנה מקצועית. לא זו אף זו, המתקין צפוי להשתמש בדבק ייעודי לחיבור זכוכית וברזל למוצרי חרסינה וקרמיקה. דבק זה אינו מתייבש מיד אלא מצריך 24 שעות המתנה, לאחריהן מדובר על התקן קבע לכל דבר ועניין. המשמעות היא שעד 24 שעות לאחר ההתקנה אין להשתמש בהתקן!

אלו עיצובים מיוחדים ניתן להטמיע בחדר המלתחה באמצעות המקלחון?

ניתן לבחור בצורה שאינה מלבנית, למשל מקלחון רבע מעגל, עם החלק העגול בולט החוצה, והרדיוסים מוטמעים בקירות. ניתן להטמיע את המקלחון בצד הקיר ולא בפינה. למינימליסטים מבינכם, ניתן אף להשתמש באמבטיה בתור מקלחון ולהזמין עבודת הדבקה של פלטות זכוכית ופרזול תואמים.

השארת תגובה