טיפים לבחירת דלתות פנים

בחירת דלתות פנים מצריכה ידע מקדים לגביהן, שיאפשר לכם להבין מהן תכונותיהן, מהם היתרונות שלהם ובמילים אחרות: מה נחשב יקר או זול באמת. בתחילת תהליך הרכישה, מאד מפתה לרכוש דלת ב- 1,500 ₪. פרסומות כאלה נראות באופן תדיר בכל רחבי הארץ. מהי המשמעות של דלת כזו? והאם המחיר שלה באמת זול בהשוואה לשגרה שתחיו לצד כזו דלת? כשאתם באים לבחון דלת, אלו התכונות שכדאי לבדוק לגביה.

טיפ מס' 1 – שאלו מהו החומר החיצוני של הדלת

דלתות פנים יוקרתיות מתבססות על PVC, בעוד דלתות פנים פחות טובות עשויות מחומר בשם WPC, פסולת עץ ופלסטיק. בתחום ייצור הדלתות, הדבר הולך בדרך כלל עם חומרים פנימיים באותה רמה. החומרים הפנימיים של דלתות פנים WPC יהיו בדרך כלל לא חזקים ובעיני רבים – קשים מאד להתנהלות שוטפת.

טיפ מס' 2 – בדקו מהם חומרי הפנים של הדלת

כוורת קרטון – יתרון: זול מאד, יכול להוזיל את הדלת למחיר 1,500 ₪ ליחידה. חסרון: חלש מאד ברמה הפיזית, לא עמיד במים ובאש, הברגים שמחברים את הפרזול צפויים להשתחרר ו- "לרקוד" על המשטח בהשפעה מינימלית של טמפרטורה פנימית.

פלקסבורד – יתרון: עמיד נגד אש. חסרון: יקר, לא עמיד במים.

קלקר – יתרון: עמיד נגד מים, ושורד 20 דקות נגד אש. חסרון: יקר.

המסקנה היא שמוטב להשקיע כ- 2,300-2,500 ₪ בדלת PVC איכותית במילוי פלקסבורד או קלקר ולא להתפשר על דלתות כוורת קרטון.

טיפ מס' 3 – שאפו לעיצוב מתאים לביתכם

חשוב לבחור את העיצוב כך שיתאים לבית שלכם וישתלב בו. ההמלצה שלנו היא לבחון אותו בהתאם לנעשה מסביב לאותה דלת הן בחדר הפנימי והן במרחב החיצוני שלה. חשוב להתמקד גם בגוף הדלת, ובצורה שלו (חלקה או מגולפת) וגם בידיות הפרזול.

טיפ מס' 4 – בבחירתכם מומלץ להקפיד על פרספקטיבה מרחבית

אם החדר שאתם מאיישים בדלת פנים הנו קטן, מומלץ לבחור דלת הם חלקים קטנים כמו ידיות דקות ומשטח דלת דק. הדבר הפוך אם אתם מאיישים חדר גדול. באופן זה הדלת משתלבת במרחב שלכם ולא בולטת או מהווה אובייקט חסר השפעה. חשוב להקפיד על ההתאמה הזו על מנת שלא לפספס את ההתאמה הדקורטיבית בה השקעתם בפרק הקודם, ולבחור מוצר שיתאים למרחב. באופן זה אתם מבטיחים כי תהיה לכם דלת שתיראה טוב בין כתלי החדר גם כאשר היא פתוחה וגם כאשר היא סגורה.

נגישות
גלילה לראש העמוד