דברים שכדאי לדעת על ריצוף חוץ

ריצוף חוץ מאפשר לכם ליהנות מחצר, גינה או מבואת כניסה מרשימה בביתכם. אם אתם מעוניינים לדעת כיצד לבחור ריצוף חוץ ומהן האפשרויות העומדות בפניכם בשנות 2021-2022, במאמר זה נסקור את הדגמים האפשריים ונפרט אודות איכותם. בואו ללמוד מהן התמורות הנחשבות בריצוף חיצוני בן זמננו ואלו דגמים מהווים סמני איכות חסרי פשרות.

גרניט פורצלן – לשלב עיצוב עץ מבלי להשתמש בו באמת

עיצוב ריצוף חוץ מעץ בגינה עשוי אמנם להתבצע באמצעות דקים לגינה, אבל הרבה יותר בטוח להשתמש בגרניט פורצלן. חומר זה משלב את הפורצלן, שהוא נצר למשפחת החרסינות, עם הגרניט, סלע טבעי. הוא יוצר עיצוב שנראה בדיוק כמו עץ. במהלך הרכישה, תוכלו לבחור דגם של גרניט פורצלן בהתאם לעיצובים אמיתיים של עצים. אם אתם נוהים אחר העיצוב העתיק או הכפרי, שעץ הוא הבסיס שלו, אך חוששים מהבלאי, גרניט פורצלן הוא ריצוף חוץ חיוני בשבילכם. היתרונות: פוגה (מרווחים בין חלקי הריצוף) קטנה, אין צורך לערב רובע בהדבקה, ומראה אקסקלוסיבי במיוחד שנראה ממש כמו רצפת PVC רציפה כשמדובר על פנים המבנה.

אבן טבעית – הריצוף היוקרתי ממינרלים טבעיים

אבן טבעית, בשונה מגרניט פורצלן שהיא שילוב של מינרלים טבעיים וחומרים מלאכותיים, מבוססת כולה על הראשונים. לכן, עלות ריצוף חוץ שכזה יקרה מאד, אך יש תמורה בעד האגרה. אבן טבעית היא המשטח הכי חזק והכי מסיבי שתוכלו לבקש. ניתן לשלוט טוב באנטי סלייד שלו למניעת החלקה בחורף כשמתכננים את האריחים, וגם השימוש באמצעים להקטנת הפוגה (המרווחים בין החלקים) כמעט שאינו קיים. מושגים שהיו מוכרים לכם מעולם הקרמיקה כמו הדבקת רובע כמעט לא יבואו לידי ביטוי כאן, ואתם תיהנו אך ורק מאבן אמיתית טהורה: גרניט, בזלת, או כל אבן אחרת שעולה בקנה אחד עם צרכי העיצוב במתחם החיצוני שלכם.

תקנים ונהלים שחשוב להקפיד בריצוף חוץ

  • גם אם בחרתם דגם מבריק וחלק, להזמין אנטי סלייד. זה יחספס קצת את המיצג אך ישמור עליכם מהחלקה בחורף.
  • להקפיד שרוחב הפוגה (המרווחים בין האריחים) אינו עולה על 3 מ”מ. זה התקן הנוכחי והעדכני.
  • זכרו כי הזמנת אריח מבריק מזמינה לכלוך ואבק באופן גלוי בהשוואה לגוונים אחרים. לצד זאת, רבים מפרשים מראה זה כמרהיב במיוחד אז אל תוותרו על החלום שלכם.

לא פחות חשוב, אל תשכחו לבדוק ריצוף חוץ לפני הרכישה, להעביר מגבון באולם התצוגה ולוודא שאתם שלמים עם הריצוף גם כשהוא מלוכלך. חשוב מאד לבקש מהאדריכל תיאור מדויק של הנחת האריחים על מנת שבמקומות מרכזיים כמו מרכז החצר או מבואת הכניסה אליה לא יהיו רבעי או חצאי אריחים. את ההשלמות יש לרכז בשוליים הפריפריאליים של החצר אחרת, מניסיון, לא תאהבו את המיצג.

נגישות
גלילה לראש העמוד